MINA FRAMSTEG


- LE OMEDVETET
Började jag göra när jag var 5-6 veckor.

- VÄNDA MIG FRÅN MAGE TILL RYGG
Gjorde jag första gångerna när jag var 6 veckor och 5 dagar.

- LE MER MEDVETET

När jag var lite över 2 månader skrattade jag när mamma och pappa busade med mig.

- FÖRSTA "HAHA"-SKRATTET

Kom när pappa lekte med mig 2 dagar innan jag skulle fylla 3 månader.

- VÄNDA MIG FRÅN RYGG TILL MAGE

Gjorde jag första gången hos hälsosyster Rita när jag var 3 månader och 2 dagar. Nu gör jag det hela tiden!

- LYFTA UPP MIG PÅ ARMARNA (Som en armhävning)
Började jag göra när jag var ca 4 månader och 2 veckor gammal.

-ÅLA MIG OMKRING, MEST BAKLÄNGES
När jag var ganska precis 5 månader kunde jag flytta omkring mig rätt mycket på golvet.

-STÅ PÅ ALLA FYRA
Gjorde jag första gången den 26 oktober. Då var jag 5 månader och 10 dagar. Efter det började jag göra det varje dag och även gunga fram och tillbaka.

-FÖRSTA TÄNDERNA
Mamma och pappa upptäckte att jag börjat få tänder den 27 augusti när jag var 5 månader och 11 dagar gammal. Två små vita tänder stack upp lite grann ur mitt tandkött i nederkäken.

-LYFTA UPP KROPPEN I EN BÅGE (Bara ha händer och fötter i golvet)
När jag var ca 5 månader och 2 veckor började jag med det. Efter 1-2 veckors träning blev jag en riktig hejare på att hålla mig uppe på det viset.

-SÄTTA MIG UPP PÅ STJÄRTEN SJÄLV
Den 12 november slog jag när rumpan i marken helt själv. Då var jag 5 månader och 3 veckor ungefär. Sen dröjde det väl en vecka till  innan jag satt spikrak i ryggen utan händerna i marken.

-KRYPA
Första små stegen frammåt skedde den 17 och 18 november när jag var 6 månader och 1-2 dagar gammal. Kröp bra gjorde jag tre dagar senare! Och nu går det undan som tusan!

-
RESA MIG MOT SAKER
Ungefär samtidigt som jag lärde mig att krypa började jag klättra lite på folk som satt på golvet för att komma högre upp.

-RESA MIG TILL STÅENDE HELT SJÄLV
4 december var dagen då jag helst plötsligt reste mig upp mot soffan till stående helt själv. Då var jag alltså  6 månader och 19 dagar.

-STÄLLA MIG I SÄNGEN
När jag var 6 månader och 20 dagar stod jag i spjälsängen på kvällen när mamma kom in efter att ha hört mig skrika.

-GÅ  RUNT BORDET
Dagen efter att jag fyllt 8 månader började jag gå runt bordet för att få tag i saker jag annars inte skulle nå till.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0