Jippie!!

Pappa är hemma igen!! ♥

Göra fint!

Frammåt eftermiddan idag tittade solen fram och det blev riktigt varmt och gott ute. Mamma drog igång med att tvätta fönsterna och sen gick vi ut för att göra verandan redo för våren och sommaren! ♥

Jag borstade och skurade med min lilla sop och mamma hade sin stora!

Det är viktigt att inte missa nån yta ;)

Gott!

Först utelek och sen våffel-lunch med dom bästa! Pennie, Olinnea och Niklas =)

Besök på bondgården

Idag åkte mamma och jag till Losby Gård med Pennie och hennes mamma och pappa. Min pappa är ute i skogen och gör nåt konstigt (inkallad till militäröving) sen i fredags och kommer inte hem förrens på måndag.

Idag var det tyvärr inget vårväder utan dimmigt, grått och ruggigt men de gjorde oss ingenting! =)

På bondgården fanns det hästar. Mamma frågade om jag ville rida eftersom jag red elefant i Thailand
men hallå.. det är ju inte alls samma sak! Så det ville jag inte!

Utanför ladan fanns det en mycket snäll och myckets stor katt som jag gick fram och kelade med
flera gånger.

Jag tror att han tyckte om mig för han strök sig mot mig och försökte lägga sig i mitt knä. Jag
frågade mamma om jag fick lyfta upp honom men mamma sa att han nog är för tung.

Innan vi gick in i själva ladan ville jag försäkra mig om att det inte fanns några kossor
där inne- Mamma sa nej för hon trodde det bara var hönor, tuppar, kaniner och andra smådjur. Jag
trodde på henne och kände mig lugn för jag har en slags fobi för kossor... men som ni ser fanns det
kossor därinne!

Två stora läskiga kossor!! Men det gick ganska bra med min rädsla. Jag kunde stå en bit ifrån
titta på dem men när folk klappade dem gjorde jag det väldigt klart för mamma att jag inte tänkte
göra det.

Pennie verkade inte det mista rädd. Hon och hennes mamma tyckte att det var kul att titta
 närmare på dem.

Påfåglarna var riktigt snygga i färgerna. Hungriga var dom också!

Det roligaste under besöket på bondgården var att gå in till kaninerna. De var så gulliga och
snälla =)

Jag gav dom hö att äta på och det gillade dom!

Grisar fanns det också. Olinnea klappade den ena men det ville inte jag. Jag ville helst bara stå
och se tillsammans med Pennie.

Den ena stod ofta och stretchade mot ett litet hus.

Dagen avslutades med fika utomhus! Väldans trevligt!

Tack för sällskapet idag Pennie, Olinnea och Niklas! =)

Cyklar igen!

I helgen som var och tidigare den här veckan har det varit toppenfint vårväder här i Norge. Så fort jag upptäckte att snön var borta på marken frågade jag mamma och pappa om det inte var dags att ta fram cykeln! Och visst var det väl det =)

Härligt! ♥

Gulligaste frillan

Gulligaste frillan på suraste badpojken...;) (som egentligen var på toppenhumör förutom när mamma skulle fota)

Skidskor

Idag har vi haft fint vårväder här i Norge. Så då tänkte vi att det var dags att testa skidskorna som jag fick för ett tag sen innan snön och isen smälter bort!

Jag var mycket ivrig att få på mig skrillorna och komma igång.

Ok, nu kör vi!!

Ska bara ta mig ut genom öppningen och ut på isen först..

Sådärja... och här var det aningens halkigt som jag uttryckte det och tänkte att det var bäst att hålla i
sargen.

När jag sen var redo kastade jag mig ut på isen. Fötterna for åt alla håll och kanter och mamma
hade svettigt att hålla mig på benen (därav bristen på bilder när jag är ute på isen). Jag slirade
omkring en liten stund innan jag kom fram till att det är bättre att ta med sig pappa hit som är
 "flinkare" att hålla upp mig ;)

Hemma igen!

Vi kom hem till Norge igen i förrgår och mamma och pappa har hunnit jobba två dagar och jag har varit tillbaka på dagis och träffat kompisarna.

Hann aldrig visa bilderna från de sista dagarna i Thailand så de kommer här! /Efter att vi lagt ut dom ska mamma sätta sig och börja redigera ihop allt som hon och pappa filmat i Thailand)

Gammelmormor lärde mig att spela Memo när vi var hos dem så då ville jag visa pappa var duktig
jag var! (Pappa visar mig en bild i 2 sekunder och sen ska jag peka ut den som är likadan) Jag var
blev snabbt en fena på det ;)

Bada i handfatet i badrummet fick jag också göra hos dem. Det är ju inte alltid man vill stå i duschen!

Sista dagen på Koh Samui regnade det men så fort det slutat och bara var lite grått på himlen åkte
vi till ett badland. Där fanns det rutschkanor och allt möjligt roligt! =)

Pappa och jag åkte stora rustchkanan tillsammans i början men sen blev jag tuff och ville åka själv.
Mamma stod nere och tog imot mig!

Den här var jag för liten för men pappa tog en provtur!

På måndag förmiddag tog vi flyget til Bangkok för vi skulle bo där i en natt innan vi skulle resa tillbaka
till Norge. På The Dawin-hotell mötte vi upp bestefar och Torill som precis kommit till Thailand!

Och i vanlig ordning skulle alla Thailändare prata med mig/ta på mig/nypa mig i kinden och lyfta
upp mig. Jag var väldigt less på det vid det här laget men det fick gå för den här gången med den
här killen. Vi spanade nämligen på bilar tillsammans!

Sen tog Mamma, pappa, Torill, bestefar och jag oss en promenad i Bangkok för att titta  lite.

Och kom fram till att vi skulle åka "sky-train" så vi köpte biljetter till det.

Jag tyckte att det var mycket spännande! Synd att vi bara skulle åka två stationer ;)

Och så blev det middag ute. Min favoriträtt är Sweet and sour med ris eller en hel vanlig tallrik
med strips och ketchup.

Nästa morgon åt vi frukost ute på hotellets veranda. Det gillade jag för då kunde jag spana in bilar
på samma gång!

Imellan tittandet fick jag i mig lite bacon och korv.

Mamma tyckte att hotell-frukosten var riktigt smaskig =)

Efter det var det dags att kolla in bilar igen. Det är en av mina favorit sysselsättningar ♥

Plötsligt kom den här mannen förbi med sin Tuk-tuk och pratade med oss.

Han var så snäll och lät mig och Torill provsitta hans Tuk-tuk =)

Bad i hotell-poolen blev det också. En sisodär 2-3 timmar första dagen och nästa lika länge nästa dag.

Jag älskar att bada!!

Glass i stora lass fick åt jag och mamma också...

...
men den smällte snabbt i värmen så man fick vara snabb!

Mamma trivdes bra vid poolen. Skönt att slappa lite i värmen tycker hon =)

Jag och bestefar badade så länge tillsammans att vi bägge blev helt skrynkliga ;)

Och jag och pappa gjorde en favorit i repris... det är kul att bli uppslängd i luften =)

På tisdagkvällen var våra 2 veckor i Thailand över och det var dags att åka hem med stora flygplanet.
Jag sov stora delar av resan och de gånger jag var vaken lekte jag eller ritade jag i min nya
McQueen-ritbok.

Tack gammelmormor och gammelmorfar för att vi fick bo hos er och göra en massa roliga saker tillsammans med er!! =)

Och tack bestefar och Torill för allt skoj vi gjorde sista dagarna!! =)

Mycket fint =)

Mamma och pappa är bra tokiga. Dom går här och surrar om att dom nästan inte handlat nåt åt mig och sen börjar dom packa upp alla påsar och så hittade dom allt det här:

Dag 9

Det blir inga bilder från igår för mamma var sjuk och jag, pappa och gammelmormor var på stranden hela dagen och vi glömde kameran. Men idag har vi därimot haft kameran med när vi var på Birds & Tigers Show på Samui Zoo och sen har vi badat i den där poolen som jag visade förut!

Fåglarna var riktigt skojiga. Dom kunde räkna och busa. Ser ni att den röda papigojan ligger
på bordet och sover på ryggen? =)

Tigrarna var jag mycket skeptisk till "dom kommer bita sönder mig" men det gick bra när jag insåg
att dom var i en stor bur.

På slutet kom det två illrar (eller nåt liknande) och den ena hoppade i en röd leksaksbil och körde
ner i vattnet framför scnenen. Det var väldigt kul!

Sen fick vi titta närmare på fåglarna. Den här hade en väldigt stor mun!

Och sen höll jag i en papigoja! Dom la först en handduk på min arm och sen så hoppade fågeln upp.
(Mamma höll bara i min arm lite underifrån för att fågeln var tung)

Efter showen gick vi in på akvariumet för att se på lite allt möjligt!

Bland annat fick vi mata sköldpaddor med sallad! Mums tyckte dom att det var =)

Jag och pappa gick sen ut och lekte lite med papigojorna som sitter i burar utanför medans mamma
åkte hem och hämtade badkläder. Poolen ligger nämligen bredvid zoo!

Visst är det en fin pool vi badade i? =)

Pappa och jag simmade massor...

...snart kanske jag kan simma utan flytkuddar?

Här kommer fler badbilder:

Dag 7

Hann aldrig lägga ut några bilder igår för dagarna är fullspäckade med roliga grejer! Men nu kommer det bilder från igår när vi åkte longtail-båt till ett rev där mamma och pappa fick snorkla. Själv satt jag i båten och tittade på all fisk som åt av brödet som vi slängde i och på slutet vågade jag faktiskt testa flytvästen lite grann i vattnet. Men  jag uppskattade inte att fiskarna sommade runt oss för jag trodde att jag skulle bli biten!

Efter det åkte vi vidare till en ö som heter Madsum. Där blev det lek på stranden och vi lyckades fånga en fisk till min stora glädje! Väldigt härlig och mysig dag!

Mamma är lite krasslig idag så det blir inga texter under bilderna, men nu har vi berättat lite grann om gårdagen iallafall =)