Söndag och skidtävling!

Dagen började med att mamma och jag kikade på Vasaloppet på tv. Jag var mycket intresserad av det och utbrast plötsligt: "Åhh, mamma! Jag blir nästan avundsjuk jag!" men då påminde mamma mig om att jag skulle vara med i en skidtävling just idag kl 13 och då blev jag riktigt glad!
 
Så vi åkte till Brårud Skola där tävlingen var och tog även med oss Tomine och Mille och deras mamma. Yngst fick starta först och jag stod som nr två (fast jag hade nr 3 på västen men 1:an kom inte). Sen så pep det i en maskin när man fick starta och jag drog iväg som ett skott när det var min tur!
 
Här kan ni se bilder från våran toppendag: (filmer längst ner)
 
Först i mål var jag och mycket glad!! Så glad att jag ville åka flera gånger till och stack iväg och åkte stora (?!) banan 3 ggr medans jag väntade på att alla åkare skulle bli färdiga.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
FILIP STARTAR:
:
FILIP PÅ SLUTET OCH MÅLGÅNGEN:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0